Sunday, November 22, 2015

කඩ ඉරක් ළඟ......




ඊයේ පැවැත්වූයේ දෙරණ ඩ්‍රීම් ස්ටාර් අවසන් පූර්ව වටයයි. එනම් අවසන් තරගකරුවන් 4 දෙනාගේ වටයයි. 
මා හිතවත්, ප්‍රවීන මාධ්‍යෙව්දී ප්‍රියංජන් සුරේෂ් ද සිල්වා මහතාගේ 


දියණිය වන චිත්රූ පාඨලී  


සමගින් මා හිතවතුන් නොවන මවු පියවරුන්ගේ පුතුන් දෙදෙනෙකු වන ධනුෂ්ක චන්දිමාල් 


සහ ජනිත් ඉද්දමල්ගොඩ ද, 


දියණියක් වන යශෝධා පියදර්ශනී ද 

ඊයේ සිය දස්කම් දක්වනු බලා සිටියෙමි. වරකදී දෙකකදී හැර අන් සියළු වැඩසටහන් වල මේ අය ගයනු මා දුටුවෙමි.
අද මේ සටහන ලියන වේලාව වන විට ඉන් එක් තරගකරුවෙකු ඉවත්ව අවසන් තරගකරුවන් තිදෙනා තේරීපත් වී  හමාරය. ප්‍රතිඵල නිකුත් වී නැතත්, ප්‍රේක්ෂක එස්. එම්. එස්. මේ මොහොත වන විට හමාරව ඇති බැවිනි. වැඩ සටහනේ නිවේදකයා අතින් විටින් විට කියවු‍ණේ ඔවුනගේ ඉරණම ප්‍රේක්ෂක එස්. එම්. එස්. මනාපය මත තීරණය වනු ඇති බවය. ඒ ප්‍රකාශය පිළිබිඳව නම් මා තුළ යම් විවාදයක් ඇත. තරගයේ ඉදිරිය තීරණය වුවද ඔවුනගේ ඉරණම තීරණය වන්නේ ඒ මත නොවේය යන මා තුළ ඇති අදහසයි.
මේ තරගකරුවන් හතර දෙනාම දක්ෂයින්ය. එහෙත් දක්ෂයින් හතර දෙනෙකු අතරින් විශේෂතමයින් දෙදෙනෙකු මා විසින් හඳුනා ගෙන සිටිමි. ඒ නාමයන් මෙහිදී ප්‍රකාශවීමෙන්න් අද ප්‍රතිඵලයට බලපෑමක් නොවන වෙලාවක ය මා මෙම සටහන තබනුයේ. එමෙන්ම මෙතෙක් මා මේ අය පිළිබඳ යම් යම් අදහස් තබා මිස එක් අයෙකුට හෝ එස්. එම්. එස්. මනාපයක් නොයැවූ බවද පවසමි. එය යම් ප්‍රතිපත්තිමය කරුණක් හේතුවෙනි.
කවුරු ස්ටාර් වුණත්, මේ හතර දෙනාගෙන් මගේ පළමු තේරීම් දෙක වනුයේ චිත්රූ පාඨලී සහ ධනුෂ්ක  චන්දිමාල් ය. මේ දෙදෙනාගෙන් මගේ පළමු තේරීමක් මට ඇතත් එය මම මෙහි නොලියමි.
ඊට හේතුවක් ඇත. නැත හේතූන් ඇත. එනම් සෑම දක්ෂයෙකුටම ක්ෂේත්‍රය තුළ දිගු ගමනක් යා නොහැකි බව මා දන්නා බැවිනි. එමෙන්ම සෑම දිගු ගමනක් යන්නෙකුට වුව, ක්ෂේත්‍රයට අපි හිතන සේවය කළ නොහැකි වන බැවිනි.
මට චිත්රූ, ප්‍රසාංගික බව සහ විශ්වාසනීයව වේදිකාවේ හැසිරීම අතින් ගත් කල, මෙහි සිටින දක්ෂතම තරගකරුවා(කාරිය) වෙයි. එහෙත් යම් ශිල්ප ක්‍රමයක් තුළ ගැඹුරට කිමිදෙමින් එහි රසභාවයන් සොයමින්, ඒ රසය පෙරළා තමන්ම විඳිමින් අනුනට විඳින්නට දීම තුළ ඉදිරියෙන් සිටින්නේ ධනුෂ්ක චන්දිමාල් ය.
චිත්රූ, වර්තමානයට ගැලපෙමින්, අපට වඩා, නූතන රසිකයාට බර වෙමින් ගයනු පෙනේ. ඒ නූතන රසිකයා එස්. එම්. එස්. මනාප වලදී වැඩි බරක් දරණ, එහෙත් රසිකත්වය අතින් ගත කල මා මනින කෝදුවෙන් ගත් කළ ඉහළ සිට පහළට දිවෙන පිරිසකි.
චිත්රූ තරගයට ගැයූ මේ ගීය අසා යන්න.



ධනුෂ්ක ගේ උත්තර භාරතීය රාගධාරී සංගීත ඥානය මෙන්ම  ඒ ඔස්සේ වැඩී ඇති ඉව ඔස්සේ ගයන ගැයුම් නූතනත්වය ලෙස අද හදුන්වන දෙයට යම් ඈතක සිටින අප වන් රසිකයන්ට වඩා බලාපොරොත්තු ඇති කරවන සුළුය. නූතනත්වය යන අද හඳුන්වන දෙයට අප වන් රසිකයා ඈතයි යන්න තුළ ඒ රසික කැළ ගතානුගතිකත්වය තුළ සිටින්නන්යැයි මා මින් අදහස් නොකරමි. මක් නිසාද යත් නූතනත්වය ලෙස අද හඳුන්වන දෙය එය ම නොවන බැවිනි. අපට සුදුසු නූතනත්වය තවම සෑදී නොමැති හෙයින් අහුලාගත් නූතනත්වය යනුවෙන් හඳුන්වන යමකැයි අද ඇත්තේ, යන්න ය මගේ අදහසයි.
ධනුෂ්ක චන්දිමාල් ගේ රසික පිරිස මාගේ කෝදුවේ හැටියට මැද සිට ඉහළට විහිදෙන පිරිසකි. ඒ පිරිසගෙන් එස්. එම්. එස්. තරගයකදී යෙදෙන බලපෑම් අඩු.
ධනුෂ්ක චන්දිමාල් තරගයට ගැයූ මේ ගීය අසා යන්න.



අනෙක් තරගකරුවන් දෙදෙනාවන ජනිත් ඉද්දමල්ගොඩ සහ යශෝධා ප්‍රියදර්ශනී ගායනයෙහි එක සේ දක්ෂ නමුත් පෙර කී තරගකරුවන් දෙදෙනා මෙන් තමනට හිමි අනන්‍යතාවක්ගොඩ නගාගෙන  නැති තරගකරුවන් දෙදෙනෙකි. එබැවින්ම ඔවුනගේ රසික පරාසය මෙතැන් සිට මෙතැනට යැයි හඳුනා ගත නොහැකි වෙයි. කෙසේ වෙතත්, එස්. එම්. එස්. තරගයකදී සැලකිය යුතු බලපෑමක් කළ හැකි රසික පිරිසක් ඔවුනට සිටින බව නම් ඔවුනගේ ඉදිරි ගමන දෙස බලන විට පැහැදිලි වේ.
ජනිත් ඉද්දමල්ගොඩ තරගයට ගැයූ මේ ගීය අසා යන්න.



ඉතින් දැන් ඇත්තේ බලා සිටීමය. මගේ මේ වන විට ඇති නිගමනයේ හැටියට මේ එස්. එම්. එස්. තරගයේදී වෙසෙස් දස්කම් දක්වන චිත්රූ පහසුවෙන් අවසන් වටයට පිවිසෙනු ඇත. නමුත් වෙසෙස් දස්කම් ඇති ධනුෂ්ක චන්දිමාල් අවසන් වටයට පිවිසේද නැතිද යන්න එසේ පැහැදිලිව කිව නොහැකි වනු ඇත. ඊට හේතුව නම් ඔහු තරග කරණුයේ තමනට නිසි පිටියක නොවන හෙයිනි. අවසාන මොහොත දක්වාම අවසන් තිදෙනා සඳහා ඇති ඉතිරි ස්ථාන දෙක විවෘතව පවතිනු ඇත.
යශෝධා ප්‍රියදර්ශනී තරගයට ගැයූ මේ ගීය අසා යන්න.



ඊ ළඟට අවසන් වටයට ය. අවසන් වටයේදී ද එස්.එම්. එස්. වැටෙන පදනම මීට වඩා වෙනස් නොවනු ඇත. එබැවින් අවසන් තිදෙනාට තේරුන හොත් වැඩි ඉඩක් ඇත්තේ චිත්රූ ට බව හැඟේ. අවසන් තිදෙනාට තේරීම පමණක් ජයග්‍රහනයක් සේ සලකා සිය ඉදිරි මාවතේ ස්ටාර් වැඩසටහන් යනු පුංචිම පුංචි මතක සටහනක් ලෙස සිතන්නට ධනුෂ්ක හුරු විය යුතු යැයි සිතමි. සමහර විට ස්ටාර් වැඩ සටහනේ ස්ටාර් වීමට වඩා ඊට පහළ ස්ථානයක් ලැබීම ධනුෂ්කට වෙස්වළාගෙන පැමිණෙන ආශිර්වාදයක් විය හැක. මක් නිසාද යත් ඔහු ගේ කමන මෙතැනින් නවතින්නක් නොවිය යුතු යැයි මම හඟින හෙයිනි.
එය වැටී ඇත්තේ සංගීත ක්ෂේත්‍රෙය් ඔහු ලබන උසස් අධ්‍යාපනයත්, මනා දැක්මත්, නිහතමානීත්වයත්, සතතාභ්‍යාසයත්, ප්‍රවීනයන්ගේ ආදරයත්, රසිකයින්ගේ ප්‍රාර්ථනාවනුත් මතය. මා විඳන ගීතය සැලකුවහොත් මේ හතර දෙනාගෙන් ඊට වැඩි සේවාවක් වනු ඇත්තේ ධනුෂ්ක චන්දිමාල්ගෙන් බව මම සිතමි. මම මගේ බ්ලොග් අඩවියට මීට පෙරද ඔහු ගැන යම් සටහනක් තැබුවේ එබැවිනි.
ඒ සටහනට මෙතැනින් පිවිසෙන්න.
මේ ස්ටාර් වැඩසටහන් පිළිබඳව ලියැවෙන්නක් නොවන බවද, මේ හතර දෙනාත්, වැඩිමනත් ඉන් දෙදෙනෙකු පිළිබඳව ලියවෙන්නක් බවද සැලකුව මැණවි.
ඉතින්, හතර දෙනාටම සුබ පතමි.
-         යසනාත් ධම්මික බණ්ඩාර   -

1 comment:

  1. එස්.එම්.එස්. වලින් ගොඩ යන ස්ටාර් රැල්ලෙ හැබෑ දක්ෂයම නොවෙයි නේද ජය ගන්නෙ. මේක මාර්කටිං වැඩක් විතරයි නේද ?

    ReplyDelete